המלצה לסופ”ש – פסטיבל דרום אדום + סלט גזר פריך פריך

בימים כהרגלם (לפני בוא הקטנצ’יק), היינו מנצלים כל דקה בסופ”ש.
אורזים מספר חפצים בתרמיל ונוסעים לטייל. לא משנה לאן, חלק מהחוויה הוא הרואד-טריפ.
אחרי הולדת הקטנצ’יק, יצא לנו לבלות בחוץ שעה פה ושעה שם, לא יותר מזה.
אולי בגלל מחסור כזה בטיולים אני כה נלהבת לספר לכם על הטיול שלנו לפסטיבל דרום אדום 🙂
בסופ”ש האחרון התארחנו בסיור לפסטיבל “דרום אדום” ועברנו בכמה תחנות ממה שיש לפסטיבל להציע.
“דרום אדום”, למי שלא מכיר, הוא פסטיבל פריחת הכלניות המסרותי המתקיים זה שנה שישית. השנה לצערנו הגשם איחר לבוא ופספסנו את מרבדי האדום אך פה ושם ראינו כלנית אז כולנו בתקווה לעוד כמות גשמים נכבדת והופעת הכלניות עד תום הפסטיבל (סוף פברואר).
אני אוכל לשתף עמכם רק טעימה ממה שיש לפסטיבל להציע, אך אם היה לי הזמן הייתי מנצלת את האזור לגילוי שאר האטרקציות או טיולים בשטח.
את כל האטרקציות ניתן למצוא באתר הפסטיבל

אזור חבל בשור והסביבה התגלה במרבדי ירוק פסטורלי, נוף חקלאי מרגיע, ממש שוויץ.

הדרך הטובה ביותר להתחיל את הבוקר הייתה, איך לא, עם ארוחת בוקר כמובן.
ישנן 3 מחלבות באזור המציעות סלי פיקניק עם מבחר גבינות המחלבה המיוצרות במקום, יוגורטים, סלט, באגטים וכלים חד פעמיים. אנחנו התארחנו במחלבת צאלה. קסם לי מאוד לקחת את סל הפיקניק ולצאת לאכול ביערות בין הפריחה. בסופו של דבר אכלנו את ארוחת הבוקר במקום עצמו.
במחלבת צאלה קיבלנו על הדרך גם הסבר על תהליך יצור החלב וגם ביקור בדיר

ארוחת הבוקר הייתה מצויינת. אני מתכוונת לחזור לשם ולו רק בשביל היוגורט

השנה נושא הפסטיבל הוא אגדות ילדים ופתחו במקום ארבעה מוקדים בהם יחכו לכם שחקנים מקצועיים שיפעילו את הילדים.
אלינו ספציפית זה לא דיבר והמשכנו הלאה אך סה”כ נראה כי השחקנית ששחקה את שלגיה עשתה עבודה די טובה והעבירה לילדים תכנים של איכות הסביבה ושמירה על כדור הארץ.
בימינו הילדים לא היו כל כך מודעים, מסתבר שמערכת החינוך עשתה לפחות משהו אחד טוב 🙂

המשכנו לגשר התלוי בצאלים, הגשר התלוי הארוך בארץ, שמוביל בצד השני לדיונות חול מרשימות שהילדים נהנים לטפס עליהן.

ומרחוק, רוכבי אופנועי השטח והג’יפים חוגגים על הדיונות

סיימנו את היום בקיבוץ כיסופים ולטעמי זה היה החלק הכי כיף בטיול. הקיבוץ מציע סיורים חקלאיים בהם עוברים בין השדות, מקבלים הסברים על גידול הירקות והפירות וזוכים לקטוף מעט תבואה במו ידיכם.
אני יכולה להגיד על עצמי שהתפלשתי בבוץ כמו ילדה קטנה אז אני יכולה רק לתאר לעצמי כמה כיף זה לילדים 🙂

קודם חפרנו בבוץ והוצאנו תפוחי אדמה. בדיעבד התברר לי שאלו תפוחי האדמה של הדוד משה לצ’יפס שרואים על מדפי הסופר

אחר כך עברנו לגזרים. את הזן הזה לא מוכרים בארץ אלא מייצאים ישירות לחו”ל. והזנים הפשוטים והפחות טעימים מוצאים את עצמם על מדפי
הסופר שלנו.

קטפתי לכם זר:

אתם לא מתארים את הריח שנבע מן השדה ומהגזרים עצמם ברגע שהוציאו אותם מהאדמה. כל כך מתוק וטרי שרציתי לכרסם גזר על המקום, חבל שלא היו לי מים לשטוף אותם מהבוץ.

אחרי זה עברנו למטעי פירות ההדר וקטפתי לי לימונים ריחניים וצהובים. יפים יפים.
במקום היו גם מסחטות מיץ ואפשר לסחוט מיץ תפוזים טרי.

רפי, שמעביר את הסיורים החקלאיים הוא איש מקסים מסביר על הגידולים ושותל אנקדוטות ופיסות טריוויה בהסברים שלו על הקיבוץ ועל העבודה החקלאית – נהננו עד מאוד.

עייפים ומרוצים חזרנו הבייתה אך הגזרים לא נתנו לי לישון, הייתי חייבת להכין מהם משהו למחרת כל עוד הם טריים וריחניים.
חשבתי רבות מה להכין מהגזרים והגעתי למסקנה שהם יהיו הכי טובים בצורתם הטרייה והפריכה.

סלט גזר פריך פריך

• 3 גזרים גדולים
  • מיץ מלימון אחד
  • חופן עלי בזיליקום טריים
  • 1 כפית דבש
  • אגוזי מלך קלויים (אפשר גם גרעיני חמנייה)
  • קורט מלח

אוי אני מאוהבת בגזרים האלו, היה כל כך חבל לנתק אותם מהעלים שלהם 🙂

מגרדים את הגזרים על פומפיה עבה

מעבירים לקערה וסוחטים לתוכה מיץ מלימון אחד קטן. אם יש לכם ליים בבית – מה טוב.

קוצצים גם חופן של עלי בזיליקום טריים ומוסיפים פנימה

מערבבים פנימה כפית דבש

מערבבים הכל, ממליחים מעט ומפזרים אגוזי מלך קלויים וקצוצים
מגישים כמה שיותר קרוב לזמן ההכנה

תגובות ל- המלצה לסופ”ש – פסטיבל דרום אדום + סלט גזר פריך פריך

• הייתי אמורה לצאת לסיור הזה אבל לא הסתדר לי. מקווה שבשבוע הבא נטייל באזור.

יופי של פוסט ויופי של תמונות! נהנתי 🙂

• פשוט וקל! כאלה מתכונים אני אוהבת

• בנטו! מגניב לגמרי. אני כל כך רואה את עצמי הולכת להכין לדן דן קופסאות בנטו כשהוא יהיה גדול יותר 🙂